انتخاب کلمه کلیدی مناسب، علی الخصوص برای سایت های نوپا، عامل بسیار کلیدی در موفقیت آنها در جذب مخاطب از طریق موتورهای جستجو است. اصل کلی در انتخاب کلمات کلیدی این است که شما باید عبارت هایی را انتخاب کنید که واقعاً توسط مخاطبان محصولات یا خدمات شما جستجو می شوند.

تصویر منوچهر صدری خانلو

attrribute های زیادی برای لینک ها در سینتکس HTML می توان وارد کرد. اما موتورهای جستجو معمولاً عمده ی این attribute ها را نادیده می گیرند. اما rel="nofollow" از جمله مقادیر مهمی است که برای موتورهای جستجو حائز اهمیت است.

تصویر منوچهر صدری خانلو
به نسبت تکرار یک کلمه یا عبارت کلیدی (Nkr یا Nkr*Nwp) به کل کلمات موجود در یک صفحه (Tkn) چگالی کلمه کلیدی یا (keyword density) گفته می شود که عموماً به درصد بیان می شود. در واقع keyword density ابزاری است برای اینکه موتور جستجو بفهمد یک متن چقدر به یک کلمه خاص ربط دارد یا ندارد! البته موضوع به همین جا ختم نمی شود و موتور جستجوگر به دنبال کشف مسائل دیگری نیز هست.
تصویر منوچهر صدری خانلو

مهمترین دلایلی که صفحات ما به خاطر آن ایندکس نمی شوند چیست؟ در این مطلب به بیان 7 دلیل رایجی که مانع از ایندکس شدن صفحات می شوند می پردازیم.

تصویر منوچهر صدری خانلو

موتورهای جستجو محدود به چیزی هستند که آنرا crawl می کنند. لذا تفسیر و برداشت شما از یک صفحه وب ممکن است اصلاً مشابه با چیزی که موتور جستجو از صفحه درک می کند نباشد.

تصویر محمدعلی اکبری
نمایش اطلاعات نویسنده در نتایج جستجوی گوگل
گوگل به وسیله نمایش اطلاعات نویسنده، به کاربران کمک می‌کند تا مطالب مفید را راحت‌تر پیدا کنند. همچنین نمایش اطلاعات نویسنده در صفحه نتایج جستجوی گوگل به مطالب شما اعتبار بیشتری می‌بخشد. برای آشنایی با نحوه شناساندن این اطلاعات به گوگل، ادامه مطلب را از دست ندهید.
تصویر منوچهر صدری خانلو
بهینه سازی سایت، بهینه سازی برای موتورهای جستجو
در ادامه مطالب گذشته درباره موتورهای جستجو قرار بود امروز در رابطه با اهمیت و لزوم بهینه سازی برای موتورهای جستجو صحبت کنم. اصلاً چرا به بهینه سازی نیاز داریم؟ مگر موتورهای جستجو به خودی خود مشکل خاصی دارند که نیاز به این بساط و کارها باشد؟ در این پست به این پرسش پاسخ می دهم.
تصویر منوچهر صدری خانلو
بهینه سایت، بهینه سازی برای موتورهای جستجو
10 نتیجه اول جستجو 89.71 درصد کلیک‌ها را به خود اختصاص می‌دهند. 10 نتیجه‌ی دوم جستجو (که به طور عادی در صفحه دوم لیست می‌شوند) 4.37 درصد کلیک‌ها و سومین صفحه 2.42 درصد، چهارمین صفحه 1.07 درصد و سایر صفحات کمتر از 1 درصد کلیک‌های انجام شده بر روی نتایج جستجو رو به خود اختصاص می‌دهند.
Subscribe to RSS - بهینه سازی برای موتورهای جستجو