انتخاب کلمه کلیدی مناسب، علی الخصوص برای سایت های نوپا، عامل بسیار کلیدی در موفقیت آنها در جذب مخاطب از طریق موتورهای جستجو است. اصل کلی در انتخاب کلمات کلیدی این است که شما باید عبارت هایی را انتخاب کنید که واقعاً توسط مخاطبان محصولات یا خدمات شما جستجو می شوند.

تصویر منوچهر صدری خانلو

attrribute های زیادی برای لینک ها در سینتکس HTML می توان وارد کرد. اما موتورهای جستجو معمولاً عمده ی این attribute ها را نادیده می گیرند. اما rel="nofollow" از جمله مقادیر مهمی است که برای موتورهای جستجو حائز اهمیت است.

تصویر منوچهر صدری خانلو

مهمترین دلایلی که صفحات ما به خاطر آن ایندکس نمی شوند چیست؟ در این مطلب به بیان 7 دلیل رایجی که مانع از ایندکس شدن صفحات می شوند می پردازیم.

تصویر منوچهر صدری خانلو

موتورهای جستجو محدود به چیزی هستند که آنرا crawl می کنند. لذا تفسیر و برداشت شما از یک صفحه وب ممکن است اصلاً مشابه با چیزی که موتور جستجو از صفحه درک می کند نباشد.

تصویر محمدعلی اکبری
هدف شما "نمایش سایت‌تان در صفحه اول گوگل"
تصویر منوچهر صدری خانلو
بهینه سازی سایت، بهینه سازی برای موتورهای جستجو
در ادامه مطالب گذشته درباره موتورهای جستجو قرار بود امروز در رابطه با اهمیت و لزوم بهینه سازی برای موتورهای جستجو صحبت کنم. اصلاً چرا به بهینه سازی نیاز داریم؟ مگر موتورهای جستجو به خودی خود مشکل خاصی دارند که نیاز به این بساط و کارها باشد؟ در این پست به این پرسش پاسخ می دهم.
تصویر منوچهر صدری خانلو
بهینه سایت، بهینه سازی برای موتورهای جستجو
در مطلب قبل به بیانی کلی از نحوه عملکرد موتورهای جستجو پرداختم. در این قسمت به بیان سه راهنمایی از وب مسترهای موتورهای جستجوی گوگل، بینگ و یاهو می پردازم. این راهنمایی ها پیش تر در پایگاه اینترنتی SEOMOZ منتشر شده اند.
تصویر منوچهر صدری خانلو
بهینه سایت، بهینه سازی برای موتورهای جستجو

بهینه سازی برای موتورهای جستجو فرآیندی است که در آن تلاش می شود تا میزان دیده شدن یک وب سایت یا صفحه وب در نتایج جستجوی موتورهای جستجو بهبود پیدا کند. در سلسله ای از بحث ها قصد دارم تا به صورت گذرا اشاراتی به این فرآیند و ملزومات آن داشته باشم. بحث اول در ارتباط با خود موتورهای جستجو است.

تصویر منوچهر صدری خانلو
نرخ پرش
اولین باری که نرخ پرش زیاد در جامعه وب‌مسترها مورد بحث جدی قرار گرفت زمانی بود که متوجه شدند گوگل از نرخ پرش برای تعیین میزان مرتبط بودن (relevancy) در نتایج جستجو نیز استفاده می‌کند. سوال اینجاست که آیا داشتن نرخ پرش بالا را واقعاً باید منفی تلقی کرد؟
Subscribe to RSS - بهینه سازی سایت