تصویر محمدعلی اکبری

قبل از شروع این نکات را در ذهن داشته باشید:

لینک های زیر نتایج جستجو (Sitelinks) در گوگل چه هستند
به این لینک ها، Sitelinks گفته می‌شود. گوگل این لینک‌ها را برای راحتی کاربر و بر اساس الگوریتم های خودش به صورت کاملا اتوماتیک بدست می آورد...

انتخاب کلمه کلیدی مناسب، علی الخصوص برای سایت های نوپا، عامل بسیار کلیدی در موفقیت آنها در جذب مخاطب از طریق موتورهای جستجو است. اصل کلی در انتخاب کلمات کلیدی این است که شما باید عبارت هایی را انتخاب کنید که واقعاً توسط مخاطبان محصولات یا خدمات شما جستجو می شوند.

تصویر منوچهر صدری خانلو
به نسبت تکرار یک کلمه یا عبارت کلیدی (Nkr یا Nkr*Nwp) به کل کلمات موجود در یک صفحه (Tkn) چگالی کلمه کلیدی یا (keyword density) گفته می شود که عموماً به درصد بیان می شود. در واقع keyword density ابزاری است برای اینکه موتور جستجو بفهمد یک متن چقدر به یک کلمه خاص ربط دارد یا ندارد! البته موضوع به همین جا ختم نمی شود و موتور جستجوگر به دنبال کشف مسائل دیگری نیز هست.
تصویر منوچهر صدری خانلو

مهمترین دلایلی که صفحات ما به خاطر آن ایندکس نمی شوند چیست؟ در این مطلب به بیان 7 دلیل رایجی که مانع از ایندکس شدن صفحات می شوند می پردازیم.

تصویر محمدعلی اکبری
نمایش اطلاعات نویسنده در نتایج جستجوی گوگل
گوگل به وسیله نمایش اطلاعات نویسنده، به کاربران کمک می‌کند تا مطالب مفید را راحت‌تر پیدا کنند. همچنین نمایش اطلاعات نویسنده در صفحه نتایج جستجوی گوگل به مطالب شما اعتبار بیشتری می‌بخشد. برای آشنایی با نحوه شناساندن این اطلاعات به گوگل، ادامه مطلب را از دست ندهید.
تصویر محمدعلی اکبری
هدف شما "نمایش سایت‌تان در صفحه اول گوگل"
تصویر محمدعلی اکبری
8 نکته در مورد بازاریابی اینترنتی (قسمت اول)
کلمه یا عبارتی که افراد برای جمع آوری اطلاعات راجع به موضوعی خاص به صورت آنلاین آن را جستجو می‌کنند کلمه کلیدی نام دارد.
تصویر منوچهر صدری خانلو
بهینه سازی سایت، بهینه سازی برای موتورهای جستجو
در ادامه مطالب گذشته درباره موتورهای جستجو قرار بود امروز در رابطه با اهمیت و لزوم بهینه سازی برای موتورهای جستجو صحبت کنم. اصلاً چرا به بهینه سازی نیاز داریم؟ مگر موتورهای جستجو به خودی خود مشکل خاصی دارند که نیاز به این بساط و کارها باشد؟ در این پست به این پرسش پاسخ می دهم.
تصویر منوچهر صدری خانلو
بهینه سایت، بهینه سازی برای موتورهای جستجو
10 نتیجه اول جستجو 89.71 درصد کلیک‌ها را به خود اختصاص می‌دهند. 10 نتیجه‌ی دوم جستجو (که به طور عادی در صفحه دوم لیست می‌شوند) 4.37 درصد کلیک‌ها و سومین صفحه 2.42 درصد، چهارمین صفحه 1.07 درصد و سایر صفحات کمتر از 1 درصد کلیک‌های انجام شده بر روی نتایج جستجو رو به خود اختصاص می‌دهند.
تصویر منوچهر صدری خانلو
بهینه سایت، بهینه سازی برای موتورهای جستجو
در مطلب قبل به بیانی کلی از نحوه عملکرد موتورهای جستجو پرداختم. در این قسمت به بیان سه راهنمایی از وب مسترهای موتورهای جستجوی گوگل، بینگ و یاهو می پردازم. این راهنمایی ها پیش تر در پایگاه اینترنتی SEOMOZ منتشر شده اند.
تصویر منوچهر صدری خانلو
بهینه سایت، بهینه سازی برای موتورهای جستجو

بهینه سازی برای موتورهای جستجو فرآیندی است که در آن تلاش می شود تا میزان دیده شدن یک وب سایت یا صفحه وب در نتایج جستجوی موتورهای جستجو بهبود پیدا کند. در سلسله ای از بحث ها قصد دارم تا به صورت گذرا اشاراتی به این فرآیند و ملزومات آن داشته باشم. بحث اول در ارتباط با خود موتورهای جستجو است.

تصویر منوچهر صدری خانلو
نرخ پرش
اولین باری که نرخ پرش زیاد در جامعه وب‌مسترها مورد بحث جدی قرار گرفت زمانی بود که متوجه شدند گوگل از نرخ پرش برای تعیین میزان مرتبط بودن (relevancy) در نتایج جستجو نیز استفاده می‌کند. سوال اینجاست که آیا داشتن نرخ پرش بالا را واقعاً باید منفی تلقی کرد؟
Subscribe to RSS - SEO