تصویر امیر حسین اکبری
بخش هایی که قرار است در این مقاله و مقالات بعدی در مورد آن صحبت کنم:
  1. Email Marketing و نکاتی درباره محتوای مورد استفاده در آن
  2. نرم افزارهای ارسال پست الکترونیکی (Mailchimp)
  3. زبان Html برای طراحی آنچه ما می‌خواهیم
  4. تحلیل آمارهای بدست آمده از ارسال‌ها
  5. بدست آوردن پست‌های الکترونیکی مناسب با استفاده از تکنیک Landing Page
  6. جمع بندی
Email Marketing ارزان ولی تأثیرگذار (بخش اول)
یکی از بهترین راه های نشان دادن خود در دنیای مجازی، Email Marketing است. این روش؛ آسان و از لحاظ هزینه بسیار مقرون‌به‌صرفه است و می‌توان با استفاده از آن به کاربران موثر (ترافیک موثر) در وب‌سایت خود اطلاع رسانی‌های دقیقی انجام دهید.
پست‌ها را می توان به طور کلی به 3 دسته تفسیم کرد:
  1. پست‌های تبلیغاتی:  مانند آنچه در شرکت هایی مانند نتبرگ و سونی دیده می‌شود که فقط به کاربران محصولات خود را ارائه می‌نماید.
  2. پست‌های محتوایی:  فقط محتوایی ارزشمند مانند یک خبر  را به کاربران خود می‌دهد.
  3. پست‌های محتوایی – تبلیغاتی:  پست‌های شرکتهای بزرگی مانند Firefox و موسسه آسمانه که در غالب خبرنامه در بخش های مختلفی ارسال می شوند.
نکته: بهترین روش ارسال پست های الکترونیکی، ارسال آنها به صورت پست‌های محتوایی – تبلیغاتی است. البته با توجه به نوع کاربری خود این مورد تغییر می‌نماید.
به منظور استفاده از این ابزار (Email Marketing) به نکاتی باید توجه کرد که دانستن آنها بسیار مهم و حیاتی است به طوریکه با رعایت نکردن این نکات گاهاً ممکن است استفاده از این ابزار بسیار ویرانگر باشد. چراکه علاوه بر اینکه کاربران وب‌سایت خود را از دست می‌دهید، استفاده نادرست از این ابزار می‌تواند نشان دهنده عدم تخصص شما در حیطه حوزه فعالیت و ... باشد. این نکات عبارت اند از:
  1. دانستن زمان ارسال پست ها
  2. محتوای  مناسب در پست ها
  3. نرم افزارهای تحت وب طراحی این پست ها
  4. بدست آوردن پست الکترونیکی کاربران موثر در سایت خود با استفاده از تکنیک هایی چون Landing Page
  5. رعایت نکات برنامه نویسی در طراحی
دانستن زمان ارسال پست ها
زمان ارسال پست‌ها اهمیت فراوانی دارد که می‌توان آن را از دو نظر مورد بررسی قرار داد:
  1. ساعت ارسال پست‌ها که در محدوده زمانی ساعت 8.30 الی 10:00 و یا 12.30 الی 14:00 قرار دارد چراکه در این زمان‌ها اکثر کاربران زمان پرداختن به پست‌های رسیده را دارند و می‌توانند به پست‌های خود توجه نمایند.
  2. ارسال پست‌ها در یکی از روزهای هفته که روز شنبه را می توان بهترین روز ارسال پست‌ها قرار داد. 
نکته: باید توجه کرد که پست‌های الکترونیکی که تبلیغی هستند مثتنی از این بند می‌باشند و تنها توجه به بند 1 کافی است.
استفاده از محتوای مناسب در پست ها
یکی از مهمترین مراحل در طراحی پست‌الکتریکی محتوای دست اول است. با دانستن نکات ریزی در جمع‌آوری محتوا می‌توانید پست‌های خود را کاربر پسند کنید.
همچنین با دانستن این نکات می‌توانید پست‌ها را مناسب برای سرویس دندگانی چون Yahoo و Google (که تقریباً بیشتر  پست ها به این موتور ها ارسال می‌شوند) قرار دهید. این نکات عبارتند از:
  1. پرهیز از حاشیه رفتن در ارائه مطالب
  2. استفاده از جذاب‌ترین بخش محتوایی در 25% بالایی پست الکترونیکی
  3. عدم استفاده از بیش از 2 رنگ فونت
  4. عدم استفاده از عکس‌هایی با حجم بیشتر از 30 کیلو بایت
  5. استفاده از تصاویر مرتبط با محتوای متنی پست‌ها
  6. ارسال محتوای خود در قالب خبرنامه و ارسال آنها بصورت هفته نامه و یا دو هفته نامه به منظور حفظ ارتباط با کاربران و تأثیرگذاری بلند مدت بر روی کاربران
  7. استفاده از طرح گرافیکی کاربر پسند بجای ارسال پست هایی که فقط از متون تشکیل شده‌اند
  8. چناچه محتوای تبلیغی دارید که می‌خواهید محصول خود را ارائه نمایید، نباید این کار را به گونه‌ای انجام دهید که کاربران احساس کنند که شما آنها را مستقیماً مورد هدف قرار داده‌اید. به این منظور پیشنهادهای تبلیغاتی خود را در بخشهای کوچکی از پست خود قرار دهید (کمتر از 30% از حجم کل محتوای پست الکترونیکی خود)
نرم افزارهای تحت وب برای ارسال پست های الکترونیکی
به منظور ارسال حجم بالای پست های الکترونیکی، طراحی آسان پست‌های الکترونیکی، عدم تبدیل پست‌های الکترونیکی به  هرزنامه (Spam) و اطمینان از رفتن پست‌های الکترونیکی به Inbox، ایجاد بانک‌هایی چون بانک پست‌های الکترونیکی کاربران و بانک قالب‌های خبرنامه طراحی شده و ... لازم است از نرم‌افزارهای مخصوص این کار استفاده نماییم که از بهترین این نرم افزارها می توان به Icontact و Mailchimp اشاره کرد که در بخش 3 به آنها می پردازیم.

افزودن نظر جدید