تصویر امیر حسین اکبری
نرم افزار ارسال پست الکترونیکی
 برای ارسال Email به صورت عمده به تعداد زیادی دریافت کننده (Subscriber)، به ابزارهایی نیاز داریم تا این کار را برایمان انجام دهند. از جمله این ابزارها می توان به نرم افزار Mailchimp.com اشاره کرد که یکی از قدرتمندترین ابزارهای ارسال Email می باشد. برای استفاده از این نرم افزار ابتدا با مراجعه به وبسایت www.Mailchimp.com یک حساب کاربری ایجاد می نماییم.
 در همین ابتدا بعد از ایجاد حساب کاربری امکان افزودن 2000 نفر از کاربرانی که می‌خواهیم پست‌هایمان را به آنها ارسال کنیم (Subscriber) به صورت رایگان در اختیارمان قرار می‌گیرد که می‌توانیم تا سقف 12000 پست الکترونیکی در ماه به آنها ارسال نماییم. برای افزودن تعداد بیشتر کاربران به لیستهایمان با استفاده از گزینه Upgrade می توانیم با پرداخت هزینه‌ای حساب کاربری خود را ارتقاء دهیم. البته راه دیگر اما غیر اخلاقی نیز وجود دارد و آن اینکه، می توانیم به ازای هر 2000 گیرنده یک حساب کاربری ایجاد نماییم که اینکار به هیچ وجه توصیه نمی‌گردد. بعد از تکمیل فرایند ثبت نام و افزودن Subcriber‌ها به لیستمان حال بایستی با استفاده از امکان طراحی Email، Email مورد نظر خودمان را طراحی کنیم. برای طراحی محتوا و ظاهر گرافیکی حتماً به موارد اشاره شده در پست قبلی (از نظر محتوا و گرافیک) توجه نماییم تا دچار مشکل نشویم.
حال کافیست چند مرحله ساده را برای ارسال طی نماییم که در زیر به آن اشاره می کنم:
  1. ابتدا مشخصات پست الکترونیکی که می خواهیم ارسال کنیم را وارد می نماییم (عنوان پست الکترونیکی و ...)
  2. انتخاب لیست مورد نظر برای ارسال پست الکترونیکی به کاربران موجود در آن لیست
  3. انتخاب زمان ارسال (ارسال در زمان جاری یا ارسال در آینده)
  • بعد از ارسال پست الکترونیکی به کاربران مورد نظر، گزارشی از پست های ارسال شده بدست می آید که دانستن اصطلاحات آن می تواند چراغ راه آینده قرار گیرد که در بخش های بعدی به شرح آن می پردازم.
ویژگی های نرم افزارهای ارسال گروهی
  1. این نرم افزارها با Provider هایی همچون Google و Yahoo و ... قراردادهایی را دارند که Email هایی که از این نرم افزارها به این Provider ها ارسال می گردد را در صندوق ورودی Inbox هدایت کنند و آنها را به عنوان هرزنامه تلقی نمی کنند.
  2. امکان طراحی Email ها به صورت طرح های از قبل درنظر گرفته شده برای انواع صنوف و همچنین امکان طراحی Email با استفاده از وارد کردن کدهای Html و تصاویر مورد نظر خود.
  3. امکان ایجاد ارسال در آینده پست ها
  4. امکان ایجاد صفحه Log in برای دریافت پست های الکترونیکی کاربرانی که از سایتمان بازدید کرده اند (این کاربران بسیار مهم می باشند، در اصطلاح به ترافیک حاصله از این کاربران، ترافیک موثر می گویند برای مثال 100 بازدید کاربران موثر از وب سایتمان به 5000 بازدید غیر موثر برتری دارد)
  • برای مشاهده نمونه هایی از این صفحه (Log In Page) که در صفحات Landing Page کاربرد دارد می توانید به وبسایتهای زیر مراجعه نمایید:
  1. www.monasebat.com (قسمت بالایی در ازای دریافت هدیه)
  2. www.briantracy.com (قسمت بالایی در ازای دریافت هدیه)
  3. www.rastasoft.ir (قسمت اشتراک در خبرنامه)
Landing Page در پست های بعدی به آن اشاره می کنم بسیار دارای اهمیت است، همانطور که می بینید سایتهایی چون www.monasebat.com و www.briantracy.com مهمترین و با ارزشترین قسمت سایت های خود را به این بخش اختصاص داده اند.
در زیر مراحل ذکر شده بالا را به صورت خلاصه بیان می نماییم

دیدگاه‌ها

تصویر علی

علی (تایید نشده)

ممنون از مطلبتون. اگر میشد یک مقایسه اجمالی از سرویس دهنده های ارسال پست الکترونیکی ارائه می فرمودید خیلی خوب میشد. در بین شرکت های ایرانی هم شرکتی این سرویس رو ارائه می کنه؟

تصویر امیر حسین اکبری

امیر حسین اکبری

در مقالات بعدی به شرح تفاوت ها و ویژگی های هر یک از این Email Marketing provider ها می پردازیم. در بین شرکت های ایرانی، شرکتی که مانند Icontact و mailchimp امکانات در اختیار کاربران قرار دهند وجود ندارد و تمام این شرکت ها تنها امکانات این وبسایت ها را مورد استفاده قرار میدهند.

افزودن نظر جدید