لینک های زیر نتایج جستجو (Sitelinks) در گوگل چه هستند

هنگام جستجو در گوگل در لیست نتایج برای برخی وب سایت ها علاوه بر نتیجه جستجو، تعدادی لینک به صفحات داخلی نیز وجود دارد.

در این تصویر لینک (1) شامل نتیجه جستجو و لینک‌های (2) مربوط به صفحات داخلی همان سایت است که گوگل آنها را برای کاربر مفید می‌داند.

این لینک ها Sitelinks نام دارند، هدف از نمایش این لینک ها توسط گوگل راحت کردن کار کاربر است. این لینک ها طبق الگوریتم هایی توسط گوگل ایجاد می‌شود. شاید امکان تعریف آنها در آینده توسط webmaster tools فراهم شود. اما فعلا تنها می‌توانید لینک های ناخواسته را از طریق webmaster tools حذف کنید.

در صفحه راهنمای Sitelinks در سایت گوگل به این جمله دقت کنید:

"این لینک ها تنها در صورتی ایجاد می‌شود که ساختار سایت شما، اجازه کشف آنها را به گوگل بدهد و همچنین الگوریتم های گوگل آنها را برای کاربر مفید بدانند."

طبق راهنمایی گوگل سعی کنید برای لینک های خود از مشخصه alt، عناوین پرمعنی، کوتاه و تا جای ممکن غیرتکراری استفاده کنید.

علاوه بر مواردی که مستقیم توسط گوگل بیان شده، مراد مهم دیگری هستند که در تولید این لینک ها مفید هستند.

  • ترافیک سایت از کانال جستجو باید به صورت طبیعی زیاد باشد. بنابراین باید نکات SEO را رعایت کنید.
  • Navigation سایت باید ساختارمند و قابل فهم توسط گوگل باشد. لذا لینک های مفید و اصلی خود را در منوی اصلی سایت قرار دهید، برای تولید این لینک ها از تگ nav و UL استفاده کنید. برای ایجاد ظاهر مناسب سعی کنید با CSS همه کار را انجام دهید و تگ های مربوط به منو را ساده نگه دارید.
  • عنوان و ابرداده ها (Meta tags) برای این صفحات باید غیر تکراری و مفید باشند.
  • صفحاتی به عنوان Sitelinks در نظر گرفته می‌شوند که بیشتر از طریق جستجو مورد بازدید قرار گرفته باشند. لذا علاوه بر SEO کل سایت، توجه ویژه ای با صفحاتی داشته باشید که می‌خواهید جزء Sitelinks باشند.

دیدگاه‌ها

تصویر alikhodabandeh

alikhodabandeh (تایید نشده)

سلام دوستان
سایتی که در گوگل مشاهده نشود به طوری که در موتور های جستجو دیگر هم دیده نمیشود فقط چند خبر قدیمی از سایت دیده می شود آیا ماژول هایی هستند که رنک سایت را بالا برده ؟
دروپال 6
ممنون

افزودن نظر جدید