تصویر منوچهر صدری خانلو
اپال تراول

قبلاً در اینکه چه کنیم تا طرحی غیر استاندارد یا آماتور نداشته باشیم در سه مطلب جداگانه صحبت کردم. طبیعتاً هر کدام از مواردی که پیشتر در مورد آن صحبت شد به تنهایی می‌توانند جلوه سایت شما را از حالت درست خود خارج کنند. این موضوع را برای آن گفتم که بدانید هر کدام از نکاتی که قبلاً گفته شد، توضیحات بسیار زیادی به همراه دارند. در مطلب چه کنیم که وب‌سایتمان آماتور به نظر نرسد یک اشاره به این موضوع داشتم که از تصاویر غیرحرفه‌ای تا حد ممکن استفاده نکنید. در واقع امروز راجع به این مساله صحبت خواهیم کرد.
 
موضوع انتخاب عکس‌های نامناسب یا غیرحرفه‌ای از مهمترین دغدغه‌های من پس از تحویل وب‌سایت به مشتری است! پس از اینکه وب‌سایت تحویل مشتری داده می شود و با گذشت چند روز فرصت به مشتری می‌رسد که اولین تصاویر خود را بر روی سایت قرار دهد و این شروع مشکل است. مشکل اینجاست که بخش عمده‌ای از مشتریان ما معمولاً نیرویی برای نگهداری وب‌سایت خود ندارند. لذا معمولاً (شاید در 99 درصد موارد!) در انتخاب تصاویر دچار اشتباه می‌شوند و وب سایت از شکلی که ما برای آن تدارک دیده بودیم خارج می‌شود. شاید باورتان نشود که تصاویر اهمیت خیلی زیادی در ظاهر وب‌سایت دارند. این اهمیت برای وب‌سایت‌هایی که صفحه‌ی اول آنها دارای تصاویر بزرگی است (یا اسلایدر بزرگ) دوچندان می‌شود.
 
حال فرض کنید تمام مواردی که پیش‌تر ذکر شد در وب‌سایت شما رعایت شده باشد جز تصویر. اولین سایتی که با هم انتخاب نامناسب عکس را امتحان می‌کنیم سایت شرکت Apple است.

حال فرض کنید به جای تصویر فوق، تصویر زیر در صفحه اصلی قرار می‌گرفت. نیاز به توضیح زیادی ندارد. تفاوت دو تصویر واضح است. آنچه نیاز به توضیح دارد این است که همانند تمام اجزایی که تهیه آنها در وب نیاز به تجربه، شناخت و تخصص دارد، عکس هم موضوع مشابهی است. برای اینکه سایت شما خوب به نظر برسد نیاز به عکاسان خوب دارید. علی‌الخصوص اگر وب‌سایت شما قرار باشد محصولات شما را نمایش دهد.

 
مثال دوم در رابطه با سایت ایزی بیسترو است. همان موضوع فوق در مورد این سایت هم مشخص است. برای هر کاربری تفاوت عکس اول و دوم روشن است.

بخش زیادی از صفحه با عکس پر شده است. این همان اهمیت دوچندانی است که قبل‌تر گفتم. تصویر زیر بسیار جذاب‌تر به نظر می‌رسد چون عکاس حرفه‌ای‌تری داشته‌است.

 
ما قبل‌تر برای طراحی صفحه اصلی یکی از مشتریان با این موضوع مواجه شدیم. فروشگاه این مشتری گرامی، نیاز به تصاویری داشت که نمونه‌ی مناسب آنها در اینترنت موجود نبود. عکس زیر نمونه‌ای از عکس‌هایی است که برای این مشتری تهیه شد تا اسلایدر صفحه‌ی اصلی فروشگاه قرار بگیرد.

 
در نهایت اینکه علاوه بر اندازه، محل عکس، رنگ و انطباق آن با طرح موضوع مهم دیگر حرفه‌ای بودن عکس است، این موضوع را جدی بگیرید!
 
 

افزودن نظر جدید