یکی از دلایل اینکه برخی سئو کارها از داشتن کاراکترهای غیر-لاتین در نشانی‌ها امتناع می‌کنند ظاهر نامناسب آن در برخی مرورگرها است.

اما از آنجا که کلیدواژه‌های داخل URL در نتایج جستجو Bold می‌شوند، می‌تواند از آن چشم پوشی کرد.

تصویر محمدعلی اکبری

قبل از شروع این نکات را در ذهن داشته باشید:

تصویر منوچهر صدری خانلو
دو مفهوم دسته بندی و تگ (برچسب) مفهوم بسیار نزدیکی به هم هستند و هر دو برای بهبود تجربه کاربری مورد استفاده قرار می گیرند و تاثیر مثبتی در تعداد ورودی کاربران از طریق موتورهای جستجو به سایت دارند. همچنین در برخی از سایت ها از ترکیب دسته بندی و تگ برای یافتن مطالب مرتبط به هم استفاده می شود.
تصویر منوچهر صدری خانلو
انتخاب عنوان مناسب یا تیتر مناسب مهمترین بخش از فرآیند انتخاب واژگانی است که به یک مطلب ارتباط دارند. چطور عنوان های مناسب تری انتخاب کنیم تا شانس بیشتری برای دیده شدن در موتور جستجوی Google داشته باشیم.

عنوان مهمترین جزء از یک مطلب است. سایر اجزای یک مطلب ممکن است شامل متن، تصاویر، برچسب ها، لینک ها و ... باشند. همین موضوع بس که بدانیم عنوان اولین و مهمترین بخشی است که در یک مطلب باید به آن توجه داشته باشیم تا مطلب ما شانس بیشتری برای دیده شدن در موتورهای جستجو داشته باشد.

لینک های زیر نتایج جستجو (Sitelinks) در گوگل چه هستند
به این لینک ها، Sitelinks گفته می‌شود. گوگل این لینک‌ها را برای راحتی کاربر و بر اساس الگوریتم های خودش به صورت کاملا اتوماتیک بدست می آورد...
تصویر منوچهر صدری خانلو

ضریب کارایی (KEI: Keyword Efficiency Index) بیانگر میزان کارایی یک عبارت یا کلمه کلیدی است که شما برای وب سایت خود انتخاب می کنید.

انتخاب کلمه کلیدی مناسب، علی الخصوص برای سایت های نوپا، عامل بسیار کلیدی در موفقیت آنها در جذب مخاطب از طریق موتورهای جستجو است. اصل کلی در انتخاب کلمات کلیدی این است که شما باید عبارت هایی را انتخاب کنید که واقعاً توسط مخاطبان محصولات یا خدمات شما جستجو می شوند.

تصویر منوچهر صدری خانلو

attrribute های زیادی برای لینک ها در سینتکس HTML می توان وارد کرد. اما موتورهای جستجو معمولاً عمده ی این attribute ها را نادیده می گیرند. اما rel="nofollow" از جمله مقادیر مهمی است که برای موتورهای جستجو حائز اهمیت است.

تصویر منوچهر صدری خانلو
به نسبت تکرار یک کلمه یا عبارت کلیدی (Nkr یا Nkr*Nwp) به کل کلمات موجود در یک صفحه (Tkn) چگالی کلمه کلیدی یا (keyword density) گفته می شود که عموماً به درصد بیان می شود. در واقع keyword density ابزاری است برای اینکه موتور جستجو بفهمد یک متن چقدر به یک کلمه خاص ربط دارد یا ندارد! البته موضوع به همین جا ختم نمی شود و موتور جستجوگر به دنبال کشف مسائل دیگری نیز هست.
تصویر منوچهر صدری خانلو

مهمترین دلایلی که صفحات ما به خاطر آن ایندکس نمی شوند چیست؟ در این مطلب به بیان 7 دلیل رایجی که مانع از ایندکس شدن صفحات می شوند می پردازیم.

تصویر منوچهر صدری خانلو

موتورهای جستجو محدود به چیزی هستند که آنرا crawl می کنند. لذا تفسیر و برداشت شما از یک صفحه وب ممکن است اصلاً مشابه با چیزی که موتور جستجو از صفحه درک می کند نباشد.

تصویر منوچهر صدری خانلو
بهینه سازی سایت، بهینه سازی برای موتورهای جستجو
در ادامه مطالب گذشته درباره موتورهای جستجو قرار بود امروز در رابطه با اهمیت و لزوم بهینه سازی برای موتورهای جستجو صحبت کنم. اصلاً چرا به بهینه سازی نیاز داریم؟ مگر موتورهای جستجو به خودی خود مشکل خاصی دارند که نیاز به این بساط و کارها باشد؟ در این پست به این پرسش پاسخ می دهم.
تصویر منوچهر صدری خانلو
بهینه سایت، بهینه سازی برای موتورهای جستجو
در مطلب قبل به بیانی کلی از نحوه عملکرد موتورهای جستجو پرداختم. در این قسمت به بیان سه راهنمایی از وب مسترهای موتورهای جستجوی گوگل، بینگ و یاهو می پردازم. این راهنمایی ها پیش تر در پایگاه اینترنتی SEOMOZ منتشر شده اند.
تصویر منوچهر صدری خانلو
بهینه سایت، بهینه سازی برای موتورهای جستجو

بهینه سازی برای موتورهای جستجو فرآیندی است که در آن تلاش می شود تا میزان دیده شدن یک وب سایت یا صفحه وب در نتایج جستجوی موتورهای جستجو بهبود پیدا کند. در سلسله ای از بحث ها قصد دارم تا به صورت گذرا اشاراتی به این فرآیند و ملزومات آن داشته باشم. بحث اول در ارتباط با خود موتورهای جستجو است.

تصویر منوچهر صدری خانلو
نرخ پرش
اولین باری که نرخ پرش زیاد در جامعه وب‌مسترها مورد بحث جدی قرار گرفت زمانی بود که متوجه شدند گوگل از نرخ پرش برای تعیین میزان مرتبط بودن (relevancy) در نتایج جستجو نیز استفاده می‌کند. سوال اینجاست که آیا داشتن نرخ پرش بالا را واقعاً باید منفی تلقی کرد؟
Subscribe to RSS - سئو (SEO)