تصویر محمدعلی اکبری
شرکت‌های بزرگ چه سیاستی در مورد بلاگ خود دارند

بلاگ یکی از ابزارهایی است شرکت‌ها، برندها، خبرگزاری‌ها، افراد معروف و ... به وسیله آن و با کمترین هزینه با کاربران بیشمار اینترنت ارتباط بر قرار می‌کنند.

برای هر بلاگ نیز هدفی تعیین شده است، از معرفی محصولات تا self-branding و حتی به اشتراک‌گذاری تجربیات کاری می‌توانند هدف یک بلاگ پر مخاطب باشند.
 
بلاگ پلی استیشن در سال 2007 تاسیس شده و تا سال 2012 بیش از 5700 مقاله در آن منتشر شده است. سونی در این بلاگ با دوستاران کنسول بازی PlayStation ارتباط برقرار می‌کند و محصولات خود را به آنها معرفی می‌کند. ارسال روزانه بیش از 4 مقاله شامل عکس و کلیپ از بازی‌های جدید PlayStation یکی از مشخصه‌های این بلاگ است که گردانندگان آن سالهاست بر آن پافشاری می‌کنند. دریافت بیش از 80 نظر روی هر مقاله نشان دهنده موفقیت این بلاگ در ارتباط با کاربران است.
 
بلاگ شرکت eBay در سال 2008 راه اندازی شده و تا به حال 1450 پست بر روی آن ارسال شده است. دریافت میانگین 50 نظر بر روی هر پست با توجه به تجاری بودن این بلاگ نشان دهنده میزان اهمیت این رسانه برای صاحبان eBay است.
 
بلاگ شرکت UPS که متعلق به شرکت حمل و نقل UPS است گواه اهمیت بلاگ برای شرکت‌های خارج از حوزه فن‌آوری اطلاعات است. این بلاگ در سال 2008 تاسیس شده و تا به حال بیش از 500 پست بر روی آن ارسال شده است.
 
بلاگ FastLane به مدیران اجرایی شرکت بزرگ جنرال موتورز تعلق دارد و گواه محکمی بر این نکته است که مشغله‌های زیاد کاری نمی‌تواند مانع از پرداختن به بلاگ به عنوان یک کانال ارتباطی مهم باشد.
 
بلاگ نویسی به عنوان یکی از جنبه‌های اشتراک گذاری دانش نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. برنامه نویسان، مدیران، طراحان، هنرمندان و افراد بسیاری در مشاغل دیگر با اشتراک گذاری دانش و تجربیات خود، علاوه بر نشان دادن فرهنگ غنی، ارتباطات مفید و کارسازی با دیگران برقرار می‌کنند.
 
بلاگ‌های شرکت گوگل به عنوان منابع دانشی قوی برای فعالان در حوزه تجارت الکترونیک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. گوگل با بیش از 37 بلاگ رسمی و بسیار فعال در صدر شرکت‌هایی قرار دارد که به این حوزه اهمیت می‌دهند.
 
ویژگی های بلاگ
  1. رسمیت بلاگ در مرحله خاصی قرار دارد، از صفحات شرکت و اعضای آن در شبکه‌های اجتماعی رسمی‌تر و از وب‌سایت شرکت و رسانه‌های عمومی دیگر غیررسمی تر است.
  2. برخلاف وب‌سایت شرکت، می‌توان مسئولیت آن را با خیال راحت به کارکنان علاقه‌مند واگذار کرد.
  3. نرم‌افزارهایی همچون WordPress و سرویس دهندگانی همچون BlogSpot ابزار لازم برای ایجاد یک بلاگ مناسب را در اختیار قرار می‌دند و راه اندازی بلاگ بسیار ساده است.
  4. محوریت بلاگ نویسنده‌گان آن هستند، لذا انرژی کافی برای نوشتن را به نویسندگان خود القا می‌کند.
  5. در صورتی که بلاگ شرکت از نظر محتوای تخصصی شرکت غنی باشد، محل خوبی برای برقراری ارتباط با دانشجویان و متخصصان آن حوزه است، لذا می‌تواند یکی از منابع جذب نیروی انسانی مناسب برای شرکت باشد.
برچسب ها: 

افزودن نظر جدید