تصویر منوچهر صدری خانلو

اطلاعات زیر بخشی از مهمترین آماری است که در رابطه با شبکه های اجتماعی در اواخر سال 2013 میلادی منتشر شد.

1. بیشترین رشد مخاطبان بر روی شبکه اجتماعی در بازه سنی 55 ال 64 سال در حال وقوع است.

میزان رشد مخاطبان این دسته سنی از سال 2012 تا کنون 79 درصد بوده است.
بازه سنی 45 تا 54 سال بیشترین رشد مخاطب را بر روی شبکه های اجتماعی فیس بوک و گوگل پلاس داشته است.
رشد مخاطبان بازه سنی 55 الی 64 سال برای فیس بوک 46 درصد و برای گوگل پلاس 56 درصد بوده است.

پیغام مهم آمار فوق، اقبال افراد مسن تر به شبکه های اجتماعی و به هم خوردن هرم جمعیتی افراد فعال در این شبکه ها است. لذا تمرکز صرف بر روی مخاطب جوان در شبکه های اجتماعی ممکن است باعث از دست رفتن بخش بزرگی از مخاطبان در سایر بازه های سنی شود.

2. 189 میلیون نفر از کاربران فیس بوک تنها از طریق موبایل از این شبکه استفاده می کنند.

نکته جالب تر اینکه 30 درصد از کل درآمد فیس بوک امروز ار طریق استفاده موبایلی از این شبکه تامین می شود.

با پیشرفت روزافزون قابلیت های دستگاه های موبایل همانند چند سال گذشته همچنان پیش بینی می شود استفاده کاربران از اینترنت به سمت استفاده از گوشی های موبایل گرایش پیدا کند. پیغام مهم اینکه در طراحی سایت ها باید به طراحی مناسب برای گوشی های موبایل توجه ویژه تری داشت.

189 میلیون کاربر اختصاصی موبایل

3. یوتیوب بیش از هر شبکه کابلی تلویزیونی در آمریکا، مخاطب 18 تا 34 دارد.

خوب شاید تصور هر کسی امروز این باشد که برای تبلیغاتی که در آن به دنبال بیشترین تعداد مخاطب هستیم، شبکه های تلویزیونی بهتر باشند. اما آمار اخیر یوتیوب برای آمریکا این موضوع را نقض می کند. البته خوب یک نکته ظریف اینکه یک ویدیوی خاص به تنهایی آمار بازدید کنندگان شبکه های کابلی تلویزیونی را ندارد.

پیغام مهم اینکه اگر به دنبال تهیه ویدیوهای تبلیغاتی برای بیزنس خود هستید، شاید یوتیوب برای گروه مخاطبان شما، کانال مناسبی برای مشاهده تبلیغاتتان باشد.

4. در هر ثانیه دو کاربر به لینکداین اضافه می شوند.

لینکداین به طور مرتب در حال رشد است. از گروه ها، بلاگ ها، لیست مشاغل، مهارت ها گرفته تا سایر اطلاعات افراد شاغل و جویای شغل، لینکداین بانک عظیمی از مخاطبان شغلی شماست.

شاید تمرکز بر روی مخاطبان جدید در شبکه لینکداین با ساختن گروه های مفید، امکان بیشترین استفاده برای شما از این شبکه را در آینده فراهم سازد.

5. بیشترین زمان افراد در اینترنت بر روی شبکه های اجتماعی صرف می شود

افراد بیشترین زمان خود بر روی اینترنت را با صرف زمان در شبکه های اجتماعی سپری می کنند. پیغام مهم این مطلب توجه ویژه به شبکه های اجتماعی به عنوان کانالی است که افراد بیشترین زمان خود را در آن سپری می کنند.

6. لینکداین در مقایسه با پینترست، گوگل پلاس، تویتر و فیس بوک درصد کاربران فعال کمتری دارد.

اگرچه نرخ جذب مخاطب لینکداین بسیار بالاست، اما در مقایسه با سایر شبکه های اجتماعی ذکر شده، درصد کاربران فعال کمتری دارد. علت این موضوع هم شاغل بود بخش اعظمی از افراد فعال در این شبکه و مراجعه بر حسب نیاز ایشان به این شبکه است. بنابراین انتظار توجه بیشتری از سوی کاربران شبکه های اجتماعی فیس بوک، تویتر و ... را در مقایسه با شبکه ای چون لینکداین داشته باشید. این موضوع ممکن است در انتخاب بهتر شما تاثیر گذار باشد.

7. 25 درصد دارندگان گوشی های موبایل هوشمند در بازه سنی 18 تا 44 سال آخرین باری که گوشی تلفنشان را به همراه نداشته اند به خاطر نمی آورند! کاربران به سرعت در حال تغییر و گرایش غیرقابل وصفی به تلفن همراه هستند. این موضوع به قدری بدیهی است که نیاز به توضیح بیشتر من ندارد!

25 درصد کاربران معتاد موبایل هستند

8. 23 درصد از کاربران فیس بوک روزانه بیش از 5 بار فیس بوک خود را چک می کنند. همچنین 80 درصد از کاربران ترجیح می دهند از طریق فیس بوک با برند مورد علاقه شان در ارتباط باشند. نکته مهم دیگر اینکه 1 میلیون وب سایت در سطح دنیا با فیس بوک یکپارچه شده اند.

1 میلیون سایت یکپارچه با فیس بوک

 

دیدگاه‌ها

تصویر علیرضا تقوی

علیرضا تقوی (تایید نشده)

عجب آماری همه چی داره میره سمت تکنولوژی های موبایلی

افزودن نظر جدید