تصویر محمدعلی اکبری

متن زیر دومین نکته از 8 نکته راجع به بازاریابی اینترنتی می‌باشد.

 2- بهینه‌سازی سایت
 

 هدف شما "نمایش سایت‌تان در صفحه اول گوگل"

 برای اینکه توسط موتور جستجو یافت شوید باید هدفتان نمایش در صفحه اول نتایج باشد که خوشبختانه با وجود شبکه‌های اجتماعی متفاوت این امر میسر است زیرا اشتراک گذاری مطالبتون به بهینه سازی سایتتون کمک میکند.

چیزهایی که باید راجع به سئو بدانیم:
سئو به دو بخش تقسیم میشود: سئو درون صفحه و سئو خارج صفحه

 سئو درون صفحه : بستگی به میزان خوب ارائه شدن مطالب وب‌سایتتون به موتور‌های جستجوگر دارد. که تقریبا 25% از اینکه موتورهای جستجوگر چه امتیازی به سایت شما میدهند بستگی به این سئو دارد.

 سئو خارج صفحه : بستگی به میزان قدرت سایتتون در وب داره که این به این معنیست که نظر باقی وب‌سایت‌ها راجع به سایتتون چیست.و 75% باقی مانده هم مربوط به این بخش است.


9 عنصر بهینه سازی درون صفحه :

1- عنوان صفحه
نوشته‌ای که بالای پنجره‌ی مرورگرتان می‌بینید,همچنین عنوان صفحه ایست که در موتورهای جستجو هم دیده میشوند.


چند نکته برای داشتن عنوان صفحه‌ی موثر
الف. در آن از کلمات کلیدی استفاده کنید. ب. کمتر از 70 حرف باشد. پ. تا حد امکان کلمه کلیدی را در اوایل عنوان استفاده کنید. ت. برای بازدیدکنندگان سایت خوانا باشد. ث. اسم شرکت را به آخر عنوان اضافه کنید.
ج. برای هر صفحه عنوانی مجزا داشته باشید.

2- داده‌های متا
داده‌های متا در واقع همان نوشته ایست که به عنوان توضیح سایت در جستجوی گوگل دیده میشود. متا مستقیما بر موتورهای جستجو تاثیر نمیگذارد ولی خوبه که در توضیحات متا از کلمات کلیدی استفاده کنید.



 تگ توضیحات از داده‌های متا هم چیزی نیست که در صفحه سایت‌تان قابل رؤیت باشد بلکه توضیحی مختصر در حد 150حرف است که زیر هر نتیجه به نمایش درمیاید.که اگر آن را نداشته باشید,موتور جستجو به هنگام نمایش سایتتان قسمتی از محتوای سایت را جایگزین آن میکند.

3- عنوان
قسمتی از متن که بزرگتر و یا برجسته‌تر نسبت به باقی متن‌ها دیده میشه در واقع بخشی از عنوان است و احتمال خوانده شدن عناوین به عنوان کلمه کلیدی توسط موتور‌های جستجو خیلی بیشتر از باقی متن‌هاست,پس بهتر است تا جایی که ممکن است از کلمات کلیدی در عناوین استفاده کنیم.


4- فایل‌های CSS

در CSS شما مشخص میکنید که عناوین, لینک‌ها و باقی عناصر دیداری متن چگونه به نمایش دربیایند.بهتر است که از CSS استفاده کنید زیرا قرار دادن اطلاعات مرتبط با طرح در HTML پیوستگی متن HTML(همان چیزی که شما میخواهید موتورهای جستجو بخوانند)را کاهش میدهد.

5- عکس‌ها
 

به کارگیری عکس در وب‌سایتتون می تواند تجربه کاربر را بالا ببرد,فقط به هنگام گذاشتن عکس‌ها حواستون به نکته‌های زیر باشد:
الف. به طور افراطی استفاده نکنید چون سرعت بارگذاری صفحه‌ی شما را کم میکند.
ب. به همراه تصاویر عکس هم داشته باشید,زیرا موتورهای جستجو فقط قادر به خواندن متن میباشند و در اینصورت متن را جایگزین عکس می‌کنند.
ج. در اسم فایل عکس از کلمات کلیدی استفاده کنید(آنها را با - جدا کنید) زیرا با این کار مخاطبانی را که برای عکس جستجو می‌کردند را هم جذب می‌کنید.

6- اطلاعات دامنه
 رتبه بندی موتور جستجو به نفع سایت های است که برای یک دوره طولانی از زمان ثبت نامشان میگذرد.ثبت نام دامنه برای مدت طولانی نشان دهنده‌ی تعهد سایت است که کمتر در معرض اسپم شدن قرار میگیرد.

 7- رتبه MOZ
رتبه MOZدر واقع مقیاس اندازه گیری کاربران فعال سایت‌تان است که هر چقدر بیشتر باشد بهتر است.همچنین بهبود سئو درون صفحه به بالا رفتن رتبه MOZکمک زیادی میکند.

8- تاریخ آخرین بازدید خزنده وب گوگل
وقتی گوگل از سایت شما بازدید میکند همه اطلاعات مرتبط را از جمله کلمات کلیدی و باقی عناصر سئو را به روز رسانی میکند. و تولید محتوای جدید و انتشار آن در سایتتون باعث بازدید بیشتر گوگل از سایتتون میشود.

9- ساختار URL
 
URL همان آدرس سایت است که متأسفانه ارتقای ساختار آن یکی از مشکل‌ترین جنبه‌های سئو درون صفحه می‌باشد و حل این مشکل کاملا بستگی به بخش نرم افزاری سایتتون از جمله سیستم مدیریت محتوا و چهارچوب برنامه نویسی دارد.

 اصول ساختار URL خوب
الف.
ایجاد تغییر مسیر 301 در صورت لزوم (که URL قدیمی را به URL جدید تبدیل میکند.)
ب. اجتناب از آدرس گذاری صفحات با URL های بسیار تو در تو
پ. به‌کارگیری کلمات کلیدی در URL
ت. جداسازی کلمات کلیدی با (-)
ث. ایجاد URL ایستا, نه پویا!

URL ایستا:

URL پویا :

 
ارتقای سئو خارج از صفحه از طریق لینک‌های ورودی
 
همانطور که قبلا گفتیم سئو خارج از صفحه بستگی به قدرت سایت شما و یا نظر باقی وب سایت‌ها نسبت به سایت شما دارد,پس هرچقدر قدرت شما بیشتر باشد رتبه سایت‌تان هم به همان نسبت بالاتر است.
وقتی سایت‌های دیگر به صفحه‌ای از سایت شما لینک شوند لینک‌ورودی گفته میشود و این لینک‌ها بیشترین تأثیر را بر قدرت سایت شما دارد.ولی نکته اینجاست که هرچقدر این لینک‌های ورودی از سایت‌هایی با قدرت بیشتر و ترافیک بالاتر باشند خیلی باارزش‌تر از وقی است که از سایت‌هایی با ترافیک پایین باشد.
با تولید محتوای ارزشمند و قابل توجه که باعث جذب سایت‌های دیگر شده و همچنین با به اشتراک گذاری محتوای سایتتون در شبکه‌های اجتماعی میتوانید لینک‌های ورودی سایتتون را بیشتر کنید که به ارتقای سئو سایتتون هم کمک زیادی میکند.

افزودن نظر جدید