تصویر امیر حسین اکبری
tracking code

ماژول Support امکان ایجاد سیستم پشتیبانی در سایت‌های مبتنی بر دروپال را فرآهم می‌کند. یکی از ویژگی های همچین سیستمی قابلیت پیگیری وضعیت درخواست پشتیبانی توسط کاربران است. در ماژول Support در صورتی که کاربر وارد سایت شده باشد (Login کرده باشد) این امکان فراهم است، اما کاربران مهمان بعد از ارسال سوال قابلیت پیگیری ندارند. در این آموزش سعی می‌کنیم با اضافه کردن کد رهگیری به هر درخواست و قسمتی برای جستجوی درخواست بر اساس کد رهگیری این قابلیت را برای کاربران مهمان ایجاد نماییم.

 

ماژول های استفاده شده

ماژول Support:

تنها کافیست آن را نصب کرده و نیازی به ایجاد تغییرات در آن نیست.

این ماژول را از آدرس لینک دریافت کنید. از ویژگی های این ماژول موارد میتوانیم به موارد زیر اشاره نماییم:

  • ارائه نمودارهای متنوع
  • تخصیص سفارش به کاربر خاص
  • ارسال پست الکترونیک به کاربران در صورت تغییر در وضغیت سفارش آنها
  • دسترسی به سفارشهای کاربران بوسیله کد رهگیری
  • و ...

ماژول Copmuted Field:

بعد از نصب این ماژول، به Structure > Support Ticket > Content Type رفته، سپس فیلدی مربوط به کد رهگیری ایجاد نمایید و نوع آن را Computed قرار دهید.

این ماژول را از آدرس لینک دریافت کنید. از ویژگی های این ماژول موارد میتوانیم به موارد زیر اشاره نماییم:

  • امکان ورود اطلاعات به صورت PHP Code

ماژول Rules:

بعد از انجام دو مرحله فوق، ماژول Rules را نصب کنید.

این ماژول را از آدرس لینک دریافت کنید. از ویژگی های این ماژول موارد میتوانیم به موارد زیر اشاره نماییم:

  • امکان ایجاد محتوای متغیر
  • ارسال پست های الکترونیکی ویژه شده
  • امکان تولید پیامهای سیستمی و...

ماژول Views:

این ماژول را از آدرس لینک دریافت کنید.

ماژول Automatic Entity Label:

این ماژول را از آدرس لینک دریافت کنید.

با استفاده از این ماژول می توانید، الگوی از پیش تعریف شده ای را به محتوای Node مربوطه نسبت دهید. بعد از نصب این ماژول به Structure > Content Type > Node Auto Label رفته و در قسمت Pattern For The Title الگوی خود را تعریف کرده و چنانچه از کدهای PHP برای این الگوها استفاده می نمایید گزینه آن را فعال نمایید.

 

پیکربندی ماژول ها:

پیکربندی Computed field:

در قسمت Computed Code:

$entity_field[0]['value'] = $entity->nid . rand(10000, 80000)  . (2 * $entity->nid);

در قسمت Display Code:

$display_output = $entity_field_item['value'];

پیکربندی Rules:

در صفحه ماژول ها، به ماژول Rules رجوع کنید. به قسمت Configure بروید. حال Add New Rule را انتخاب کنید. مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • در قسمت Event: گزینه After saving new content را انتخاب نمایید.
  • در قسمت Conditions: گزینه Content is published را انتخاب نمایید، سپس Node را انتخاب کنید. بدین معنا که محتواهایی را که انتشار یافته اند را در نظر بگیر.
  • در قسمت Actions: گزینه Show a message on the site را انتخاب نمایید. سپس در قسمت Value متن مورد نظر خود را نوشته و برای تولید کد رهگیری، نام فیلدی را که در قسمت Computed Field در Content Type مربوطه ایجاد کرده اید را با استفاده از Switch To Data Selection پیدا کرده و در این قسمت وارد نمایید.

بعد از طی مراحل فوق، هنگامی که کاربران شما Ticket ای را ایجاد نمایند در قسمت Message به آنها کد رهگیری می دهد تا بتوانند بعداً سفارش خود را از آن طریق پیگیری نمایند.

در نهایت برای آنکه کاربران بتوانند با استفاده از کد رهگیری خود، وضعیت خود را رهگیری نمایند با استفاده از ماژول Views مراحل زیر را انجام می دهیم:

  • ایجاد View به نام Support Check.
  • در قسمت Filter criteria اقدام به ایجاد فیلتری بر اساس field_tracking_code (همان نامی که به فیلد کد رهگیری در قسمت content Type داده ایم) می کنیم.
  • برای دسترسی کاربران به این قسمت، Path: /support_check را تنظیم می نماییم.
     

 

دیدگاه‌ها

تصویر متین فر

متین فر (تایید نشده)

با سلام و تشکر فراوان بابت این آموزش عالیتون
من در قسمت نمایش کدرهگیری بعد از ارسال مطلب مشکل دارم هرکاری میکنم نمایش داده نمیشه
میشه راهنماییم کنید؟؟

تصویر امیر حسین اکبری

امیر حسین اکبری

سلام

دقیقاً Config ای که در قسمت Rules توضیح داده شده را انجام می دهید؟

تصویر متین

متین (تایید نشده)

سلام. بله من دقیقا این مراحلی که گفتین را انجام دادم، و توی قسمت value در Actions پیام زیر را نوشتم:
با موفقیت ثبت شد. کد رهگیری شما: [node:field-computed]
اما فقط این نمایش داده میشه:
با موفقیت ثبت شد. کد رهگیری شما:
یعنی کد رهگیری نمایش داده نمیشه اما کد رهگیری تولید میشه و در دیتابیس ذخیره میشه و بعدا هم میتونم ازش استفاده کنم اما وقتی که کاربر مثلا تیکت را ثبت میکنه فقط میگه ثبت شد و کد رهگیری را اون لحظه بهش نمایش نمیده.
لطفا راهنمایی کنین

تصویر امید

امید (تایید نشده)

سلام منم مشکل دارم و کد رهگیری را بهم نمایش نمیده

تصویر امیر حسین اکبری

امیر حسین اکبری

سلام

برای تولید کد رهگیری کافیه اون کدی رو که توی قسمت Display Code هست رو درست وارد نمایید در این صورت مقدار
value همان کد رهگیری خواهد بود که بویسله تظیمات مربوط در قسمت Rules در message بالای صفحه با پیغامی که خود وارد می نمایید می آید. کافیه در Rules در قسمت Action فیلد [node:field-tracking] وارد نمایید.
 

افزودن نظر جدید