"اغلب کسب و کارها در وهله ی اول باید تمرکزشان بر شبکه‌های اجتماعی باشد"
ارتقای وب سایت از طریق شبکه های اجتماعی
امروزه شبکه‌های اجتماعی سر و صدای زیادی بین بازاریابان و صاحبان کسب و کار به راه انداخته اند,این شبکه‌ها با ایجاد یک پلت فرم, ارتباطی مستقیم را بین مشتریان, کارکنان و چشم اندازهای شرکت به وجود می‌آورند.
با اینکه شبکه‌های اجتماعی جدیدی مثل + Google  و Pinterest طرفداران زیادی دارند ولی بهتر است با Twitter,Facebook و Linkdin شروع کنیم.
البته در این‌جا قرار نیست چگونگی باز کردن حساب را بحث کنیم چون برای همه خسته کننده خواهد بود و فقط به نکات مهم و کلیدی مورد استفاده و موثر برای حساب‌های تجاری اشاره خواهم کرد.
با دیدن جایگاه هریک از این شبکه‌ها بین مردم بیشتر متوجه اهمیت داشتن یک حساب در هریک از آن‌ها میشویم.
توییتر
همه کسب و کارها باید در توییتر فعالیت کنند,به احتمال زیاد شما هم متوجه اهمیت این موضوع شدید و حتی در آن هم حساب دارید فقط یک سری نکته‌ی ریز می‌ماند که با توجه به آن‌ها می‌شود بازدید خود را بالا ببرید. به یاد داشته باشید برای فعالیت در هر یک از شبکه‌های اجتماعی باید ابتدا بافت جامعه آن را بشناسید و به سبک همان شبکه اجتماعی فکر کنید.
 
نکات توییتری
1. دادن راهنمایی‌های مربوط به کسب و کارتان
2. انتشار عکس از اتفاقات جالب شرکت : کنفرانس,سفر, محصول جدید و ...
3. از طریق دیگر شبکه‌های اجتماعی توییت دهید
4. در آن واحد چند پست نگذارید,سعی کنید آن‌ها را در زمان‌های مختلفی از یک روز منتشر کنید
5. به توییت‌هایی که مربوط به کسب و کار شماست پاسخ دهید
6. ID توییتر را در همه جا,از جمله : کارت ویزیت, امضای ایمیل, خبرنامه الکترونیکی, وب سایت و بروشور بگذارید
7. تخفیف و پیشنهادات جالب را در توییتر هم بگذارید
8.لینک دادن از سایت به صفحه تویتر
9. به کار بردن دکمه‌ی توییتر در سایت و بلاگ
 
فیس بوک
فیس بوک با داشتن تقریبا یک میلیارد کاربر فعال در ماه به قدرتمندترین شبکه اجتماعی تبدیل شده,از دیدگاه بازاریابی، فیس بوک به عنوان یک بستر نرم افزاری قدرتمند بخاطر ایجاد محل تجمع طرفداران و افزایش بازاریابی دهان به دهان شناخته شده است.
*برای ساختن صفحه تجاری باید در ابتدا صفحه‌ای شخصی برای خود بسازید تا قادر به باز کردن حساب تجاری شوید.
 
نکات فیس بوکی
1. لینک دادن از سایت به صفحه فیس بوک
2. گذاشتن دکمه‌ی لایک فیس بوک در سایت و بلاگ
3. انتشار اخبار تازه مربوط به تجارت‌تان مانند: تولید محصولی جدید,برگزاری نمایشگاه,اعلام تخفیف‌ قیمت کالاهایتان و ...
4. به روز باشید(حداقل روزی یک بار به صفحه تان سر بزنید)
5. عکس پروفایل ثابت بماند که نشان شما در خاطر مخاطبان ثبت شود.
6. عکس رویه(کاور) را بسته به موقعیت زمانی و نوع بازار فعالیت شرکت عوض کنید(کاور مربوط به عید نوروز,دهه محرم و ...)
7. با طرفداران دوستانه‌تر برخورد کنید,نیازی نیست که رسمی باشید.
8. گذاشتن اپ توییتر در صفحه فیس بوک
 
لینکدین
1.چه روزهایی برای فعالیت در لینکدین بهتر است؟
در ابتدا باید بفهمید که مشتریانتان چه روزهایی در لینکدین هستند,اگر بیشتر در اواخر هفته و ایام تعطیلات فعال هستند پس شما هم حتما درآن روزها به لینکدین سر بزنید و اگر بیشتر در طول هفته فعال بودند شما هم همین روزها را انتخاب کنید.
2. هرچند وقت یک بار باید مطلب حدیدی منتشر کنید؟
بهترین حالت 3 الی 5 بار در هفته,2 بار در روز است, اگر می‌خواهید بیشتر از این فعالیت کنید جایش دیگر اینجا نیست و باید به سراغ توییتر روید.
3. چقدر زمان باید صرف لینکدین کنید؟
30 الی 45 دقیقه در روز ایده آل است,هربار 10 الی 15 دقیقه که می‌تواند در بازه‌های زمانی مختلف مانند صبح و نزدیک ظهر و آخرای روزباشد.
 
نکات لینکدینی
1.نوشتن تیترهای خلاق در پروفایل
2. به روز باشید و به طور منظم فعالیت کنید نه فقط وقتی به آن نیاز دارید
3. از باقی سایت‌ها مثل فیس بوک و توییتر و ... به لینکدین لینک دهید
4. قسمت توانایی‌ها را در طول سال به روز کنید
5. لینکدین تقریبا حکم رزومه شما را دارد,پس سعی کنید همه توانایی‌ها و دست آوردهایتان را در آن بیاورید
6. از دوستان و آشناهایتان بخواهید صحت توانایی‌های شما را تایید کنند و شما هم در مقابل توانایی آن‌ها را تایید کنید
7. در ماه  2 الی 3 بار استتوس را عوض کنید, اخبار شرکت را منتشر کنید
8. در امضای ایمیل حتما آدرس پروفایل لینکدین را بگذارید
 
پینترست
پینترست از باقی شبکه‌ها جوان‌تر است ولی با این حال جایگاه خود را در بین کسانی که پینی هستند پیدا کرده است,این شبکه اجتماعی برای هنرمندان فوق العاده است البته منظورم این نیست که بقیه نمیتوانند از آن استفاده کنند ولی باید در قالب عکس مطالب خود را بیان کنند که همین مزیت اصلی پینترست می‌باشد چون عکس مخاطب بیشتری از متن دارد زیرا شما در کمتر از چند ثانیه می‌توانید تعدادی عکس را ببینید ولی برای خواندن متن چند برابر آن باید وقت صرف کنید.
متاسفانه این شبکه اجتماعی هنوز طرفداران زیادی در ایران و یا حداقل در بین شرکت‌های ایرانی پیدا نکرده است که با مشارکت شرکت‌ها در پینترست,اینفوگرافی هم رشد زیادی خواهد داشت.
 استفاده از پینترست بسیار آسان است,شما میتوانید تخته‌‌های (boards) متفاوتی داشته باشید و در آن‌ها عکس‌های مربوط به هرکدام را به همراه توضیحی انتشار دهید.هرچقد عکس‌ها واضح‌تر و جذاب‌تر باشد مخاطبان بیشتری را ترغیب می‌کنید تا شما را دنبال کنند و پین‌های شما را دوباره پین کنند.
*تنها نکته‌ی مهم این است که حتما در وب سایت‌تان دکمه‌ی Pin  را بگذارید که اگر چیزی توجه کاربران شما را جلب کرد بتواند آن را پین کند تا بقیه هم آن را ببینند.
 
گوگل +
در واقع برخی از مردم حوصله‌ی عضو شدن در شبکه‌های اجتماعی مختلف را ندارند,یا از ساختار آن‌ها خوششان نمی‌آید مخصوصا که در ایران امکان دسترسی به فیس‌بوک,توییتر و پینترست بسیار مشکل می‌باشد. ولی بیشتر آن‌ها در گوگل حساب دارند برای اینان بهترین مکان گوگل+ است چون تقریبا بیشتر امکانات باقی شبکه‌ها را دارد ونیاز به عضو شدن در شبکه‌ی جدیدی هم نیست.
بهترین ویژگی این شبکه این است که هروقت شما جی‌میل تان را چک کنید,اگر اتفاق تازه‌ای در گوگل + افتاده  باشد شما را از قسمت notifications(بالا سمت راست ) صفحه جی‌میل مطلع می‌سازد. 
 
 

افزودن نظر جدید